Γιάννης Ρωμανός! Σκηνοθέτης-Ηθοποιός- Σεναριογράφος-Χορογράφος και πάνω από όλα ένας σπουδαίος Θεατράνθρωπος, γεμάτος όνειρα και φιλοδοξίες για την Τέχνη και το Θέατρο….
Μας μίλησε για τις θεατρικές παραστάσεις που θα ανεβάσει τη χειμερινή σαιζόν «ΚOΜΗΣ ΔΡΑΚΟΥΛΑΣ» και την Αρχαία Τραγωδία «ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ» του Αισχύλου, για τα «Δ.Η.Π.Ε.Θ.Ε.» που έχει συνεργασθεί κατά τακτά χρονικά διαστήματα και σε πολλά άλλα ενδιαφέροντα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΦΩΤΕΙΝΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ
-Γιάννη είσαι Σκηνοθέτης-Σεναριογράφος-Ηθοποιός-και Χορογράφος. Είσαι ένα πολύπλευρο ταλέντο. Μίλησε μας για την χειμερινή σαιζόν. Τι μας ετοιμάζεις;
Φέτος η σαιζόν ανοίγει την αυλαία της με πολύ ενδιαφέροντα σχέδια, και κυρίως με το θεατρικό έργο που ανεβάζω «Ο ΚΟΜΗΣ ΔΡΑΚΟΥΛΑΣ», το οποίο ήταν κινηματογραφικό έργο και το διασκεύασα σε θεατρική παράσταση. Η πρεμιέρα αυτού θα γίνει στις 6 Οκτωβρίου , ημέρα Κυριακή, στο θέατρο «ΑΙΤΙΟΝ», στις 8μ.μ. το βράδυ. Η άλλη παράσταση θα γίνει στις 13 Οκτωβρίου ημέρα Κυριακή στον Χώρο Τέχνης «Eliades», στις 8 μ.μ. το βράδυ στο Μεταξουργείο πίσω από το θέατρο Περοκέ. Και η Τρίτη προγραμματισμένη παράσταση θα γίνει στις 27 Οκτωβρίου στην «ΓΚΑΛΕΡΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ» Κηφισιά 8:30μ.μ. το βράδυ, ημέρα Κυριακή. Στην παράσταση παίζουν οι ηθοποιοί : «Αθηνά Μαρματάκη, Λουδοβίκος Χέρτζ, Στέφανος Βογιατζής, και φυσικά εγώ», όπου και σκηνοθέτησα την παράσταση το έργο!!!!
-Εκτός από αυτήν την παράσταση μας ετοιμάζεις και κάτι άλλο;
Με το νέο έτος θα ανεβάσω Αρχαία Τραγωδία «ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ» του Αισχύλου, το οποίο ήταν όνειρο ζωής…
-Είσαι σπουδαίος καλλιτέχνης και καταξιωμένος θεατρικός συγγραφέας. Μας ετοιμάζεις κάποιο νέο εγχείρημα ;
Καταρχάς σε ευχαριστώ που αναφέρεσαι σε αυτό το θέμα, γιατί εκτός του ότι διασκευάζω κάποια έργα, γράφω παράλληλα γιατί αυτό με γεμίζει και με κάνει να νοιώθω πιο δημιουργικό και αποτελεσματικό σαν άνθρωπο και καλλιτέχνη. Φέτος ολοκλήρωσα δύο έργα μου. Το ένα είναι «ΕΙΜΑΙ ΤΟΥΡΚΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΧΜΕΤ», το οποίο είναι κατασκοπευτικό θρίλερ, και το άλλο είναι το «ΚΑΤ΄ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ»,που είναι ένας μονόλογος και αναφέρεται στον ψυχικό και σωματικό βιασμό του γυναικείου φίλου…
-Όλα σου τα έργα έχουν χαρακτήρα ψυχολογικού θρίλερ. Τί είναι αυτό που σε ωθεί και ανεβάζεις τέτοιου είδους έργα;
Γράφω τέτοιου είδους έργα γιατί ασχολούμαι ποιό πολύ με τις βαθύτερες σκέψεις και προβληματισμούς των ανθρώπων. Έχω μελετήσει πάρα πολύ ψυχολογία και μελετώ τους ανθρώπους όπου και αν βρίσκομαι , γιατί μου αρέσει μέσα από τα έργα μου να βρίσκω λύσεις ατά όποια προβλήματα μπορεί να έχουν οι άνθρωποι. Δηλαδή παρακολουθώντας το κοινό μου τα έργα μου ταυτίζει τον εαυτό του με τον πρωταγωνιστή και παίρνει τις απαντήσεις ή τις λύσεις μέσα από το έργο μου!! Αυτό εμένα με ικανοποιεί γιατί ως θεατράνθρωπος που είμαι χαίρομαι όταν βρίσκω λύσεις και απεγκλωβίζονται οι ψυχές του κόσμου!!!
-Αυτά τα έργα έχουν απήχηση στο κοινό ή θέλουν κάτι ανάλαφρο;
Έχει απήχηση στο κοινό γιατί όλοι εμείς οι άνθρωποι φοράμε μια μάσκα στην καθημερινότητά μας. Άρα βλέποντας τα έργα μου, αρέσκεται ο κόσμος στο αποτέλεσμα, γιατί βλέπουν και διορθώνουν τον εαυτό τους εκεί που πρέπει…
-Εκτός από τα έργα ψυχολογικού θρίλερ έχεις ασχοληθεί καθόλου και με κωμωδίες;
Φυσικά και έχω γράψει κωμωδίες, όπως χαρακτηριστικά «ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ ΓΕΜΑΤΟΣ ΠΑΤΑΤΑΚΙΑ», που σου περνάει πολύ ωραία μηνύματα, χιούμορ, και πολύ-πολύ γέλιο. Αυτό το έργο το ολοκλήρωσα φέτος το καλοκαίρι , και ευελπιστώ μέσα στον χειμώνα να κυκλοφορήσει αρχικά ως βιβλίο και ύστερα να το ανεβάσω και ως θεατρικό έργο!!!
-Η Τέχνη τί ρόλο παίζει στην ζωή σου;
Τον βασικότερο και τον σπουδαιότερο. Είναι όλη μου η ζωή!
-Η εμπειρία σου είναι μεγάλη όσο αφορά το θέατρο και τις τέχνες γενικότερα λόγω τού ότι έζησες πολλά χρόνια στο εξωτερικό. Πες μας ποιές οι τεχνικές διαφορές ανάμεσα στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό;
Έχω γυρίσει στην Ελλάδα περίπου 10 χρόνια τώρα, και βλέπω πράγματι ότι υπάρχουν πολλές διαφορές , δεδομένου ότι το Εξωτερικό πάντα ήταν ποιό μπροστά από την Ελλάδα. Συγκεκριμένα στον τομέα τον δικό μου το «ΙΝΤΕΡΝΕΤ», έχει βοηθήσει πολύ την τεχνική πλευρά γιατί μαθαίνεις πολλά πράγματα, όπως επί παραδείγματι, «Η γλώσσα του σώματος, Η κίνηση θεωρία του θεάτρου», κ.ο.κ. Υπάρχουν θέλω να πω πολύ περισσότερα ερεθίσματα μέσω «ΙΝΤΕΡΝΕΤ» πλέων, και επιμορφώνεσαι πολύ ποιό εύκολα, και ποιό γρήγορα.
-Και αποφάσισες να αφήσεις μια λαμπρή καριέρα που έκτισες στο εξωτερικό για να επιστρέψεις στην Ελλάδα;
Καταρχήν είμαι Έλληνας και αυτό δεν αλλάζει με τίποτα. Το εξωτερικό δεν είναι η πατρίδα μου. Κάποιοι εγκαταστάθηκαν εκεί. Εγώ δεν ήθελα. Πήγα για την εμπειρία και σαφώς για μια καλύτερη εκμάθηση, αλλά και γιατί αυτά που ήθελα εγώ να προσφέρω στον χώρο μου ήταν πολύ προχωρημένα για τα Ελληνικά δεδομένα τότε. Έτσι έκανα αυτόν τον συνδυασμό και πήγα στο εξωτερικό. Όταν ολοκλήρωσα τα θέλω μου επέστρεψα στην Ελλάδα για να δημιουργήσω αυτά που έμαθα για το θέατρο και τις Τέχνες και επί πλέον ήθελα να δημιουργήσω οικογένεια στην Ελλάδα και όχι στο εξωτερικό, γιατί είμαι Έλληνας και ήθελα τα παιδεία μου να είναι Ελληνόπουλα!
-Γιάννη τι σε μαγεύει περισσότερο στο θέατρο κατά την διάρκεια της ερμηνείας σου;
-Με μαγεύει ο τρόπος με τον οποίον μπαίνω στο πετσί του ρόλου μου, οι αντιδράσεις του κοινού και κυρίως όλο το σκηνικό που είναι στημένο επί σκηνής…
-Τι σε ιντριγκάρει περισσότερο;
Όταν έχω κόντρα ρόλο και προσπαθώ να είμαι τελείως , γιατί είμαι τελειομανείς…
-Έχεις συνεργασθεί με πολλά «Δ.Η.Π.Ε.Θ.Ε.», ποιές οι εμπειρίες σου;
Η επαρχία κάνει πολύ καλή δουλειά, και μην ξεχνάμε ότι ο Πολιτισμός δεν είναι μόνον η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Ο Πολιτισμός επεκτείνεται σε όλη την Έλλάδα. Είμαι πολύ ευχαριστημένος και θα επιδιώξω να ξανασυνεργασθώ και με άλλα «Δ.Η.Π.Ε.Θ.Ε.»
-Θα ήθελες να παίξεις «ΕΠΙΔΑΥΡΟ»;
Φυσικά , γιατί είναι όνειρο ζωής!
-Ποιές συνεργασίες σου θεωρείς πετυχημένες;
Όλες είναι πετυχημένες. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω καμιά…
-Ποιά η άποψη σου για το «ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ», της Άννας Φόνσου;
Είναι ότι το καλύτερο μπορούσε να κάνει. Είναι άξιου λόγου!
-Πιστεύεις ότι το Υπουργείο Πολιτισμού θα έπρεπε να στηρίξει το θέατρο σε όλες τις εκβάσεις του;
Φυσικά!!! Αλλά όπως γνωρίζεις είναι δύσκολο να γίνει αυτό αντικειμενικά και αμερόληπτα, για ευνόητους λόγους…
-Με την νοσοκομειακή περίθαλψη τι γίνεται; Το κράτος δεν θα έπρεπε να επιμεληθεί του θέματος;
Θα έπρεπε αλλά πάλι υπάρχουν άλλες προτεραιότητες όπως καταλαβαίνετε…
-Και κλείνοντας την συνέντευξή μας, πιστεύεις ότι θα καταφέρουμε να κρατήσουμε στην κορυφή του κόσμου τον Πολιτισμό μας;
Εγώ αν γινόμουνα Υπουργός Πολιτισμού θα έκανα κάποια πράγματα. Μία Όπερα «ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ» Τιμής Ένεκεν στην Αθήνα, ένα θέατρο για τούς Αρχαίους Δραματουργούς, έναν Συναυλιακό Χώρο για τον «ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ», και τέλος έναν Πολιτιστικό χώρο όπου θα γίνονται βραδιές –αφιερώματα για τον Παπαθανασίου, έναν σπουδαίο καλλιτέχνη διεθνούς φήμης. Έτσι πιστεύω ότι θα έπρεπε να κάνουν οι εκάστοτε Κυβερνήσεις προκειμένου να κρατήσουν ψηλά τον Ελληνικό Πολιτισμό μας!