
Δημοσιογράφος,
τ. Δημοτικός Σύμβουλος – υποψήφιος Δήμαρχος
Είχα καιρό να γράψω ένα άρθρο που να αφορά άμεσα την πόλη μας. Τα τελευταία χρόνια, το ραδιόφωνο κέρδισε την προσοχή και την δημιουργικότητά μου, με αποτέλεσμα η έντυπη δημοσιογραφία – την οποία υπηρέτησα για 15 χρόνια εκ των οποίων τα 12 ως ιδιοκτήτης τοπικής εφημερίδας – να μείνει για λίγο πίσω. Ίσως, λοιπόν, χρειαζόταν ένα ουσιαστικό κίνητρο για να επανέλθω σε αυτό το πεδίο. Και το κίνητρο αυτό το βρήκα.
Ζω στην Νέα Σμύρνη τα τελευταία 44 χρόνια. Η οικογένειά μου βρίσκεται εδώ από τις πρώτες που εγκαταστάθηκαν στην πόλη το 1928, άρρηκτα δεμένη με την πορεία και τα δημόσια πράγματα του τόπου μας. Δεν είναι μόνο η δική μου σχέση με το δημοτικό συμβούλιο καθώς στην οικογένειά μου το έχουνε υπηρετήσει επίσης ως εκλεγμένοι εκεί ο πατέρας μου και ο αδερφός του. Η ιστορία αυτή δεν αποτελεί προσωπική «κληρονομιά» αλλά μια συνεχή υπενθύμιση τι σημαίνει συμμετοχή, ευθύνη και γνώση των κοινών.
Την περίοδο που διανύουμε, η δημοτική αρχή συμπληρώνει 24 μήνες διοίκησης σε μία πενταετή θητεία. Στην πράξη βρισκόμαστε στα 2/5 της διαδρομής, δηλαδή σε ένα χρονικό σημείο όπου το σχέδιο οι προγραμματικές δεσμεύσεις και το παραγόμενο έργο αρχίζουν να αποκτούν μετρήσιμη υπόσταση.
Οι δυνατότητες ενημέρωσης για όποιον πραγματικά ενδιαφέρεται είναι πλέον πολλαπλές: ανακοινώσεις του Δήμου, επίσημες δηλώσεις του Δημάρχου στο προσωπικό του προφίλ, τοπικός τύπος έντυπος και διαδικτυακός, δημοτικό ραδιόφωνο καθώς επίσης και η δημόσια παρακολούθηση συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου μέσω youtube. Η πληροφορία υπάρχει και είναι προσβάσιμη. Το ζητούμενο σήμερα δεν είναι αν ενημερωνόμαστε, αλλά αν επιλέγουμε να ενημερωνόμαστε σωστά.
Οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης, συνολικά 6 στα έδρανα του δημοτικού συμβουλίου επιτελούν το θεσμικό τους ρόλο. Στην πλειονότητα τους αποτελούνται από έμπειρους και διαβασμένους δημοτικούς συμβούλους και εστιάζουν – από τη δική τους οπτική – σε ζητήματα πολιτικής προτεραιότητας. Αυτό είναι όχι μόνο επιτρεπτό, αλλά και απαραίτητο σε μία δημοκρατία με πλουραλισμό και διαφορετικές στρατηγικές. Το παρόν κείμενο δεν σκοπεύει να συγκρίνει η να κρίνει τις παρατάξεις, αλλά να επισημάνει κάτι πιο ουσιαστικό: ότι η πολιτική ζωή της πόλης δεν περιορίζεται στις παρατάξεις, αλλά αντικατοπτρίζεται και στον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες επιλέγουν να εμπλακούν στον δημόσιο διάλογο.
Τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί μία νέα πρόκληση: η αυξανόμενη συμμετοχή στη συζήτηση για τα κοινά μέσω των κοινωνικών δικτύων. Μία συμμετοχή που είναι θεμιτή, ωστόσο συχνά εκδηλώνεται χωρίς επαρκή γνώση του θεσμικού πλαισίου, των αρμοδιοτήτων ή των πραγματικών δεδομένων. Είναι σημαντικό, λοιπόν, ως πολίτες μιας σύγχρονης και απαιτητικής πόλης να θυμόμαστε ότι η άποψη αποκτά αξία όταν στηρίζεται στην ενημέρωση και στην κατανόηση, όχι στην εικασία, μα πάνω από όλα φυσικά στην ευπρέπεια του λόγου.
Δεν χρειάζεται κανείς να συμφωνεί με μία δημοτική αρχή για να αναγνωρίσει το έργο που παράγεται. Χρειάζεται μόνο αναγνωρίζει τι πράγματι συμβαίνει. Και αυτό είναι το κέντρο του δημόσιου διαλόγου που οφείλουμε να επιδιώκουμε: πληροφόρηση πριν από κρίση, αξιολόγηση πριν από απόρριψη, γνώση πριν από άποψη και σε καμιά περίπτωση μηδενισμός από την πικρία του μοτίβου πως όλοι είναι ίδιοι με τους προηγούμενους…
Με αυτή την λογική παραθέτω όσα έγιναν ως τώρα στην πόλη μας ως απολογισμός έργων της δημοτικής αρχής για το έτος 2024 όπως τα παρουσίασε ο Δήμαρχος στο δημοτικό συμβούλιο στην συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στις 24 Νοεμβρίου 2025 στην 5η ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας. Κατόπιν της εκτενούς, τεκμηριωμένης παρουσίασης διάρκειας 75 λεπτών και έκτασης 14 σελίδων του Δημάρχου Νέας Σμύρνης Γιώργου Κουτελάκη, παραθέτω τα κύρια αποσπάσματα των όσων είπε κατά την ομιλία του.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
Από την ανάληψη των καθηκόντων της η νέα Δημοτική Αρχή προσδιόρισε το έτος 2024 ως το έτος εξορθολογισμού των οικονομικών του Δήμου, ανατροπής της φθίνουσας πορείας προς τον μηδενισμό των θετικών αποτελεσμάτων χρήσης των ισολογισμών και του επαναπροσανατολισμού των δαπανών προς χρησιμότερες δράσεις, έργα και πρωτοβουλίες. Τον κεντρικό αυτό στόχο όχι απλά τον πέτυχε αλλά ξεπέρασε κάθε προσδοκία στο μέγεθος της επίτευξής του, το οποίο μπορεί να τεκμηριωθεί όπως παρακάτω:
- Βελτίωσε σημαντικά τα αποτελέσματα χρήσεως τόσο σε πρωτογενές επίπεδο όσο και ως τελικό καθολικό αποτέλεσμα αυξάνοντας το θετικό υπόλοιπο των 300.000€ τουλάχιστον 400%.
- Αύξησε στο τέλος του χρόνου τα ταμειακά διαθέσιμα κατά περίπου 1.000.000€.
- Αποπλήρωσε Δάνεια στο Τ.Π. & Δ. σε ύψος 1.000.000€ από τοκοχρεωστικές δόσεις του 2024 αφού η αναχρηματοδότηση που αιτηθήκαμε τελικά δεν συντελέστηκε.
- Αποπληρώσαμε χρέη παρελθόντων ετών περίπου κατά τουλάχιστον 1.100.000€ μη συμπεριλαμβανομένων των οφειλών προς την ΕΣΤΙΑ Ν. Σμύρνης και χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα 350.000€ απλήρωτων δανείων με ρύθμιση των ετών 2021- 2022- 2023.
- Αποπληρώθηκαν 150.000€ στο ΥΠΕΣ από προκαταβολή που είχε λάβει η προηγούμενη Δημοτική Αρχή για να πληρώσει τις οφειλές προς την ΕΣΤΙΑ του έτους 2023. Και όλα τα παραπάνω επιτεύχθηκαν χωρίς αυξήσεις στα Δημοτικά Τέλη και σε κανένα άλλο τέλος και φόρο.
ΕΣΤΙΑ
Διευθετήθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η σωρρευτική οφειλή του Δήμου από το 2011 προς την ΕΣΤΙΑ Ν. Σμύρνης ύψους 3.770.000€ η οποία είχε καταστεί απαιτητή από τα μέσα του 2023 και η προηγούμενη Δημοτική Αρχή είχε δεσμευτεί με έγγραφη συμφωνία για την αποπληρωμή μέχρι τον Αύγουστο του 2024. Περιττό να λεχθεί ότι κατά το 2023 έναντι της οφειλής αυτής που αφορούσε τα έτη 2011 έως και το 2022 δεν καταβλήθηκε ούτε ένα ευρώ. Άρα η Δημοτική Αρχή μας κληρονόμησε μια δυσβάσταχτη υποχρέωση χωρίς κανένα σχεδιασμό αποπληρωμής. Η απελθούσα Δημοτική Αρχή προτιμούσε να ξοδεύει χρήματα για μη υποχρεωτικές δαπάνες εκδηλώσεων και δημοσίων σχέσεων χωρίς να αποπληρώνει, έστω όταν τελεσιδίκησε η σχετική υποχρέωση μέρος αυτής, συνειδητά, για να μεταβιβάσει στην επόμενη το βάρος αυτό αφού η ίδια δεν θα διεκδικούσε ξανά την εκλογή της. Μάλιστα δε, γνωρίζοντας ότι η νέα Δημοτική Αρχή θα είχε εξαιρετικά μικρό χρονικό περιθώριο (οκτώ μήνες) για την τακτοποίηση αυτής της ανελαστικής πλέον υποχρέωσης διευθέτησης της ρύθμισή της. Με την εμπεριστατωμένη προσέγγιση μας και τεκμηρίωση προς το ΥΠΕΣ ότι παρά το γεγονός ότι δεν είχαμε τελεσίδικη απόφαση επί του ύψους των οφειλομένων, εντούτοις ο τύπος της αδιαμφισβήτητης οφειλής μας προς την ΕΣΤΙΑ, πετύχαμε την ένταξή μας στο Πρόγραμμα χρηματοδότησης Δικαστικών Αποφάσεων του ΥΠΕΣ, χάρη και στην ισχυρή στήριξη του Υπουργείο Εσωτερικών και την πλήρη εξόφληση της οφειλής μας προς την ΕΣΤΙΑ. Καταβάλλαμε δε εντός του έτους το 1/3 των τεκμαρτών ενοικίων που αναλογούσαν στο 2024 ύψους 100.000€ (τα υπόλοιπα 2/3 του 2024 καταβλήθηκαν και εξοφλήθηκαν το α΄ επτάμηνο του 2025 μέχρι και τη 31.07.2025) διότι από 01.08.2025 καταβάλλονται κανονικά μηνιαίως δια του νέου μακροχρόνιου συμβολαίου που έχει υπογραφεί για την ενοικίαση του κτιριακού συγκροτήματος από τον Δήμο για τη στέγαση των Δημοσίων Σχολείων (8ο Γυμνάσιο & 7ο Λύκειο Ν. Σμύρνης).

ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ ΑΡΤΑΚΗΣ
Ένα μεγάλο θέμα που βρισκόταν σε στασιμότητα επί χρόνια, που είχαμε μπροστά μας και έπρεπε να επαναδρομολογηθεί η εξέλιξή του, ήταν το ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ της οδού Αρτάκης. Έργο που είχε να κάνει με μια κρίσιμη, χρήσιμη και απαραίτητη υποδομή για τις ανάγκες του υψηλού επιπέδου Αθλητισμού της πόλης μας. Το έργο δημοπρατήθηκε το 2017 και από το 2018 είχε Ανάδοχο. Το παλιό Δημοτικό Γυμναστήριο στη θέση του οποίου θα χτίζονταν το νέο κατεδαφίστηκε στις αρχές του 2019, παραμονές εκλογών προς χάρη εντυπώσεων της απελθούσης Δημοτικής Αρχής για να υποδηλώσει ότι επίκειται η ανέγερση του Νέου Μεγάλου Κλειστού Γυμναστηρίου που με αγωνία περίμενε η πόλη, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί ούτε η άδεια ανέγερσης, ούτε η υπογραφή της Σύμβασης από τον ανάδοχο του νέου έργου. Στέρησε έτσι επί δύο (2) έτη μια σημαντική υποδομή από την πόλη, το μοναδικό Δημοτικό Κλειστό Γυμναστήριο. Η Σύμβαση με τον νέο ανάδοχο υπεγράφη τον Ιούνιο του 2021 και μέχρι τις 31.12.2023 είχαν γίνει μόνο οι εκσκαφές και οι πασαλομπήξεις. Παραλάβαμε δηλαδή έργο σταματημένο και ανενεργό, κολλημένο και ακίνητο επί πολλούς μήνες. Χάρη και στη στενή συνεργασία με τη νέα Περιφερειακή Αρχή μπορέσαμε να πετύχουμε επανέναρξη των εργασιών από τον ανάδοχο με τη συμφωνία να φθάσει το έργο ως το επίπεδο του εδάφους πράγμα το οποίο έγινε με επιτάχυνση των εργασιών και συστηματική κλιμάκωσή τους. Σήμερα η προοπτική που χαράχτηκε το 2024 «τρέχει» κανονικά και βρισκόμαστε προ της δημοπράτησης του υπόλοιπου έργου μέχρι την ολοκλήρωση του στο τέλος του 2027 με διαδικασίες δημοπράτησης εντός του 2025 και ανάδειξης νέου εργολάβου τους πρώτους μήνες του 2026.
ΠΡΑΣΙΝΟ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
– Η υπηρεσία Πρασίνου παρελήφθη ως μια παραμελημένη και αποστελεχωμένη Υπηρεσία με πλήρη αδυναμία ανάπτυξης πολιτικών στο Πράσινο και με μόνη «ηρωϊκή» δυνατότητα, την ατελή προσπάθεια συγκράτησης σε ό,τι μπορεί να συγκρατηθεί. Τα 10-12 άτομα προσωπικό με λιγότερα μάχιμα στελέχη και από αυτόν ακόμα τον αριθμό, δεν αποτελούν εφαλτήριο για τον σχεδιασμό ανάπτυξης του Πρασίνου της πόλης. Συγκριτικά να αναφέρω, ότι πριν 10 χρόνια, η πόλη είχε τουλάχιστον 25-30 στελέχη στον Τομέα της Γεωπονικής Υπηρεσίας.
– Με το προσωπικό αυτό και παρόλες τις αυτοθυσιακές διαθέσεις του, λίγα πράγματα στο πεδίο έγιναν, και κυρίως συντηρήσεις της υφιστάμενης κατάστασης.

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ
– Στον Τομέα της καθαριότητας δώσαμε μεγάλη προσοχή από την πρώτη μέρα. Ενισχύσαμε αμέσως τον οδοκαθαρισμό με προσωπικό 40 ατόμων και ενισχύσαμε και άλλες ειδικότητες σύνολο 47 άτομα.
Επαναλειτουργήσαμε τη μεταφόρτωση που είχε εγκαταλειφθεί και το σύνολο των οχημάτων απορριμματοφόρων κατευθύνονται στον ΧΥΤΑ των Λιοσίων και το ΣΜΑ Σχιστού. Επαναλειτουργήσαμε «πεταμένα» στην άκρη και γεμάτα σκουπίδια, στα όρια της απαξίωσης και καταστροφής, κλειστά press containers μεγάλης αξίας. Μπορέσαμε να εντάξουμε 4-5 από τα 10 συνολικά σε γραμμή παραγωγής βοηθώντας κρίσιμα την επανεκκίνηση της Μεταφόρτωσης που αποτελεί το μεγάλο διαχρονικό πλεονέκτημα του Δήμου μας, από το 1982 μέχρι τώρα και για πρώτη φορά καταργήθηκε στην πράξη από την αβελτηρία των υπεύθυνων παραγόντων της υπηρεσίας Καθαριότητας και του Δημάρχου την προηγούμενη θητεία.
Καθιερώσαμε αποκομιδή 7 μέρες την εβδομάδα με την συναίνεση και βοήθεια των εργαζομένων μας, τους οποίους και ευχαριστούμε θερμά για τη συνεργασία που έχουμε. Προσπαθήσαμε με κόπο και δύσκολες διαδικασίες να συντηρήσουμε ασυντήρητα οχήματα, χωρίς συμβάσεις επισκευών, με διαγωνισμούς σε εξέλιξη, με ενστάσεις και καθυστερήσεις μεγάλου χρονικού διαστήματος και χρέη προς συνεργεία, με κίνδυνο να μείνουμε από οχήματα. Αντικαταστήσαμε με νέο τον υπό κατάρρευση κατανεμητή φορτιών στα κοντέινερ. Παραλάβαμε, με ολοκλήρωση των διαδικασιών, ένα γερανοφόρο και ένα πλυντήριο κάδων και δημοπρατήσαμε, ενεργοποιώντας μια «ξεχασμένη» χρηματοδότηση, την προμήθεια ενός απορριμματοφόρου και (4) τεσσάρων containers, (2) δύο ανοικτού τύπου και (2) δύο κλειστού τύπου. Τοποθετήσαμε 100 κάδους που είχε παραγγείλει η προηγούμενη Δημοτική Αρχή και οι οποίοι, όπως διαπιστώσαμε, είχαν σοβαρά προβλήματα, τα οποία επιχειρήσαμε να περιορίσουμε, και -εν μέρει- το κατορθώσαμε, με πιέσεις προς τον προμηθευτή για επιδιορθώσεις. Η διαφορά στην ποιότητα καθαριότητας στην πόλη κατέστη εμφανής από τους πρώτους μήνες και ιδιαίτερα στον οδοκαθαρισμό και τα Σαββατοκύριακα στα αστικά απόβλητα.
ΕΡΓΑ
Στα θέματα των έργων, προχωρήσαμε στις παρακάτω ενέργειες:

ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ
- Τη δέσμευσή μας για παρεμβάσεις από τον πρώτο χρόνο στο θέμα της αποκατάστασης των φθαρμένων πεζοδρομίων, την υλοποιήσαμε με σύνταξη Μελέτης από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου και την Δημοπράτηση εντός του πρώτου εξαμήνου, έργου προϋπολογισμού 1.000.000€ με ίδιους πόρους για την αποκατάσταση των σπασμένων πεζοδρομίων, εργολαβία που εκκίνησε με αργούς, είναι η αλήθεια, ρυθμούς μέσα στο 2025.
- Προχωρήσαμε σε εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις από το Πρόγραμμα «Βελτίωση οδικής κατάστασης Δήμου Νέας Σμύρνης» του Ταμείου Ανθεκτικότητας, με αποκατάσταση της αδικίας σε βάρος της Άνω Νέας Σμύρνης για την οποία δεν είχε προβλεφθεί ούτε μία ασφαλτόστρωση οδών.
- Επίσης, με το ίδιο έργο, ξεκινήσαμε τη δημιουργία πολλών δεκάδων ραμπών ΑμεΑ, στο κεντρικό οδικό δίκτυο της πόλης, στις περιοχές των Σχολείων και σε νοητές διαδρομές από την Περιφέρεια της πόλης προς το Κέντρο.
ΥΠΟΓΕΙΑ ΓΚΑΡΑΖ
Τη δέσμευσή μας για την -κατά προτεραιότητα- ενασχόλησή μας με την ασφυκτική, στην πόλη, κατάσταση της Στάθμευσης, την υπηρετήσαμε αναθέτοντας Μελέτη για τη διακρίβωση-αξιολόγηση της ωριμότητας και της εφικτότητας κατασκευής υπόγειων γκαράζ, στις θέσεις που είχαμε με σαφήνεια προσδιορίσει την προεκλογική περίοδο. Από την πρώτη φάση της Μελέτης, αναδείχθηκε και καταγράφηκε ότι δύο (2) εξ αυτών είχαν προϋποθέσεις για τη συντομότερη ωρίμανση των προϋποθέσεων κατασκευής Υπόγειων Γκαράζ, ήτοι: α) η προ της «ΕΣΤΙΑΣ» Πλατείας και μέχρι τα όρια του Πεζόδρομου προς την Πλατεία Χρυσοστόμου Σμύρνης και β) ο χώρος στη συμβολή των οδών Κορδελιού-Εφέσου και με επέκτασή του και σε υπόγειο τμήμα της οδού Εφέσου, μέχρι τα όρια με την οδό Θράκης-Βουρνόβα, εκεί οπού διακόπτεται η νησίδα. Μετά τον προσδιορισμό των ωριμότερων χώρων για κατασκευή Υπόγειων Γκαράζ από την έκθεση αξιολόγησης στη β’ φάση της Μελέτης που αναθέσαμε, επιχειρήσαμε να προσεγγίσουμε τα θέματα χωρητικότητας-θέσεων σε συνδυασμό με το κόστος και με, περισσότερα του ενός, σενάρια θέσεων και κόστους. Η παραλαβή της β’ φάσης έγινε το 2025 και προχωράμε πλέον σε Μελέτες Χωροθέτησης για έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για το 2026 για να ανοίξει ο δρόμος για την κατασκευή τους μετά την εξεύρεση και του κατάλληλου χρηματοδοτικού μίγματος για την περίσταση.
ΑΛΣΟΣ
Διαπραγματευτήκαμε και απομειώσαμε την ίδια συμμετοχή του Δήμου στο συμβασιοποιημένο έργο Ανάπλασης του Άλσους κατά 280.000€ αφαιρώντας, από το φυσικό αντικείμενο, εργασίες και προμήθειες που δεν αφορούσαν το φυτικό τμήμα του και την άρδευση, όπως επίσης δεν αφορούσαν και την αποκατάσταση των διαδρόμων του. Η τροποποίηση της Σύμβασης εγκρίθηκε και από τον επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Οι εργασίες στο Άλσος ξεκίνησαν το Φθινόπωρο του 2024 και στο τέλος του έτους εγκρίθηκε και η Προγραμματική Σύμβαση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, προκειμένου να υπάρξει επιστημονική τεκμηρίωση, μετά από ερευνητικό πρόγραμμα για τις παθογένειες του Άλσους, τόσο σε επίπεδο φυτικού υλικού, όσο και σε επίπεδο εδάφους, αναλύοντας παράλληλα και το μικροκλίμα του.

ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ
- Καταργήσαμε το χρηματοδοτούμενο έργο παρέμβασης-ανάπλασης της περιοχής Πλατείας Ηρώων Πολυτεχνείου (Ιωνίας), προϋπολογισμού 1.200.000€ και ήδη συμβασιοποιημένο, στο οποίο ο Δήμος Νέας Σμύρνης είχε δεσμευτεί, κατά τη δημοπράτηση, να ενισχύσει τον Προϋπολογισμό του με 600.000€, αφού η χρηματοδότησή του από το Πράσινο Ταμείο ανερχόταν κατά το ανώτατο όριο στις 620.000€.
- Με την τροποποίηση των συμβασιοποιημένων έργων του Πράσινου Ταμείου στο Άλσος και την Πλατεία Ιωνίας, έγινε εξοικονόμηση 900.000€ περίπου από τους ίδιους πόρους του Δήμου.
- Με ένα μικρό, αλλά χρήσιμο έργο, επιχειρήσαμε μια πρώτη, μερική και περιορισμένης κλίμακας, βελτίωση της κατάστασης στις Παιδικές Χαρές μας.
- Αναθέσαμε τα έργα συντήρησης και στατικής βελτίωσης στο εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής, το οποίο βρίσκεται εντός δημοτικού οικοπέδου.
- Επίσης, ολοκληρώσαμε τις διαδικασίες πλήρους και ριζικής ανακαίνισης στο γηπεδάκι Μπάσκετ που βρίσκεται παραπλεύρως του Ναού της Αγίας Παρασκευής.
- Δημοπρατήσαμε την Ανάθεση των Μελετών για τη διευθέτηση της οδού Σαλτέλη, την οριοθέτηση του ρέματος και την αποκατάστασή της σε κανονική οδό με πεζοδρόμηση. Μια εκκρεμότητα δεκαετιών που εκκινήσαμε την επίλυσή της, στις εσχατιές της πόλης μας.
- Λύσαμε τη μίσθωση με ιδιώτη που ανανεωνόταν συνεχώς στο 5χ5 της οδού Ραιδεστού. Δημοπρατήσαμε ένα κλειστό Προπονητήριο τύπου «Μπαλόνι» που από αύριο τοποθετείται στον ίδιο χώρο.
- Τέλος, υπογράψαμε νέα Διαδημοτική Συνεργασία με τον Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης για τη συνέχιση της παροχής υπηρεσιών Πολεοδομίας για τον Δήμο μας, μετά την οριστική απώλεια από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή της δυνατότητας απόκτησης δικής μας Πολεοδομικής Υπηρεσίας.

Με βάση λοιπόν όλα τα παραπάνω που ανέφερε ο Δήμαρχος Ν. Σμύρνης, η προσωπική μου εκτίμηση είναι η εξής:
Τα στοιχεία που προηγήθηκαν αφορούν κυρίως το έτος 2024. Ωστόσο, ήδη μέσα στο 2025 διαμορφώνεται μια εικόνα συνέχειας, με μετάβαση από τη διαχείριση συσσωρευμένων εκκρεμοτήτων στην υλοποίηση παρεμβάσεων με σαφές κοινωνικό, εκπαιδευτικό και αναπτυξιακό αποτύπωμα.
Η παραχώρηση οικοπέδου από το σωματείο «Εθνική Στέγη» για τη δημιουργία Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρία (ΚΔΑΠ ΑμεΑ) συνιστά ένα ουσιαστικό και αποφασιστικό πρώτο βήμα για την ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας στον Δήμο Νέας Σμύρνης, αναγνωρίζοντας έμπρακτα το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία σε ίση μεταχείριση, δημιουργική απασχόληση και πλήρη κοινωνική συμμετοχή, ενώ ταυτόχρονα στηρίζει ουσιαστικά και τις οικογένειές τους.
Στην ίδια κατεύθυνση εντάσσεται και η ολική αναμόρφωση του σχολικού συγκροτήματος της οδού Νικομήδειας, συνολικού προϋπολογισμού 6.000.000 ευρώ, καθώς και ο σχεδιασμός για την εκ βάθρων δημιουργία νέων, σύγχρονων Παιδικών Χαρών στο Άλσος και σε επιλεγμένα σημεία της πόλης, παρεμβάσεις που αγγίζουν τον πυρήνα της καθημερινότητας των κατοίκων.
Ιδιαίτερη σημασία έχει και η πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νέας Σμύρνης (15/12), όπου η Δημοτική Αρχή έφερε προς ψήφιση το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου για το έτος 2026. Εξαιρετικά ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί η προγραμματισμένη ανάπλαση της Πλατείας Σταδίου, έργο χρηματοδοτούμενο από το Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων της Περιφέρειας Αττικής, με τον Δήμαρχο να ενημερώνει το Σώμα ότι το συγκεκριμένο θέμα εισάγεται προς έγκριση στο Περιφερειακό Συμβούλιο στις 19 Δεκεμβρίου. Παράλληλα, στον ίδιο σχεδιασμό εντάσσεται και η αναβάθμιση του Δημοτικού Πολυχώρου Πολιτισμού «Γαλαξίας», ενός σημείου αναφοράς για την πολιτιστική ζωή της πόλης.
Κλείνοντας, σε μια περίοδο όπου ο δημόσιος διάλογος συχνά διαμορφώνεται πριν από την πλήρη γνώση των δεδομένων, η τεκμηριωμένη ενημέρωση και η ψύχραιμη αξιολόγηση παραμένουν αναγκαίες προϋποθέσεις ουσιαστικής συμμετοχής στα κοινά, ώστε η έκφραση άποψης να γίνεται με ευθύνη και επί πραγματικών στοιχείων.
