Στην τηλεοπτική εκπομπής «Marketing in Practice», o σύμβουλος μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας με καλεσμένο στο studio του Attica TV/SBC TV Channel τον επιχειρηματία Πάρι Παπαβασιλείου, ιδιοκτήτη των καταστημάτων οπτικών Occhio Papavasileiou και συζήτησαν μαζί για την διαδοχή στις Μικρομεσαίες Οικογενειακές επιχειρήσεις.
Οι οικογενειακές επιχειρήσεις αποτελούν την ραχοκοκαλιά της Ελληνικής Οικονομίας. 8 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις και το 44% των εισηγμένων στο ΧΑ είναι οικογενειακές. Οι προκλήσεις πολλές καθώς απαιτούνται εσωτερικές ισορροπίες στην οικογένεια αλλά και ανοιχτό μυαλό με όραμα για περεταίρω ανάπτυξη. Εμπόδιο βέβαια στην εξέλιξη και αυτών των επιχειρήσεων αποτελούν οι διαρκώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις και προσδοκίες της αγοράς.
Απαντήθηκαν ερωτήματα όπως:
– Πως διαφέρει μια οικογενειακή επιχείρηση από μια άλλου τύπου επιχείρηση;
– Πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι να είσαι μέλος μιας οικογενειακής επιχείρησης
– Πως βρέθηκαν οι ισορροπίες στην οικογενειακή επιχείρηση;
– Ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες που συναντάμε σε μια οικογενειακή επιχείρηση;
– Πόσο εύκολο είναι για έναν πρεσβύτερο να δεχτεί (και να εφαρμόσει) τις ιδέες των νεότερων (διαδόχων);
– Πως πρέπει να αντιμετωπίζουμε έναν πρεσβύτερο που επιμένει και θέλει να είναι ενεργός σε μια επιχείρηση, ακόμα σε μεγάλη ηλικία; (προπόνηση προς αποχώρηση)
– Πως πρέπει να αντιμετωπίζεται ο αυθορμητισμός των νέων στην επιχειρηματικότητα;
– Πως το σημερινό τοπίο στην Ελλάδα, ευνοεί (ή μήπως όχι) τα σχήματα των οικογενειακών επιχειρήσεων;
– Με ποιον τρόπο μπορεί μια οικογενειακή επιχείρηση να κάνει scale up;
– Ποια τα στοιχεία του διαδόχου που μας δείχνουν ότι είναι α) ικανός β) έτοιμος να αναλάβει τα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης;
– Με ποιο τρόπο μπορούμε να αποφεύγουμε…τις συγκρούσεις; και πολλά άλλα.
Δείτε το βίντεο της εκπομπής: